ערכים וחינוך
"הארץ", 19.04.2017
החתום מעלה, יהודי לא־דתי, רוצה בכך שהעם היהודי יוסיף להתקיים לא רק פיזית, אלא גם תרבותית. ייתכן שרוגל אלפר ("למה אני מסרב להגיד חג שמח", "הארץ", 16.4) איננו רוצה בקיום מהסוג השני, ולפחות איננו רוצה להשתייך לעם הזה. בכל מקרה, אין בנמצא זהות יהודית שאיננה כוללת את ראש השנה ואת חג הפסח, אין זהות יהודית שהתנ"ך וחגיו אינם עומדים בבסיסה.
אריה ברנע
אני כבר אחנך אותו
זמן קצר לפני המסע לפולין נסעה המשלחת להכנה המרוכזת שכללה גם לינה. סמוך לשעת כיבוי האורות פגשה אחת המורות חבורה של שבעה תלמידים שהכריזו שהם עושים את דרכם לחדרים. כעבור זמן קצר התגנבו השבעה למקום מפגש שנקבע מראש והיטיבו ליבם בנרגילה. אותה מורה הבחינה במעשה. לאחר נזיפה חמורה מפי ראש המשלחת השלימה המשלחת את יום ההכנות ושבה הביתה. למחרת הגיעו עברייני המשמעת, הוריהם ומוריהם לחדרי.
קרא עוד >>
אריה ברנע
ויישב: עם הפנים אל העניים
לעיתים קרובות עלינו לקרוא את ההפטרה כדי להבין את הכוונה שייחסו מורינו ורבותינו לפרשת השבוע אשר אליה היא נלווית. לא תמיד עולה כוונה זו מהפשט של הפרשה, אבל למסר שמציבה בפנינו ההפטרה יש תמיד משקל גדול...
קרא עוד >>
אריה ברנע
התקיים ביום 29.1.2017
ברק : אנחנו מדברים על טעם החיים.
ברנע : כן. שלום, ברק, ותודה על הרעיון הנהדר! ל"טעם החיים יש ביטויים מקבילים בשפות אחרות. בעברית פירושו "הסיבה להמשיך לחיות". הסיבה להמשך החיים בעיני האדם שחי את החיים האלה. קודם-כל צריך להגיד שלחלק מהאנשים, לפחות בחלק מחייהם, אין הרגשה חד-משמעית שיש להם סיבה ברורה להמשיך לחיות. אלה מצבי משבר אנושיים...
קובץ: ישיבה ברנע מפגש מספר 2
דובר: אולי הם החליפו את הצבע
דובר: טוב, שלום ברנע
ברנע: שלום ברק
ברק: אז זה מפגש שני אנחנו היום מדברים על אמונה ואלוהים. את האהבה אנחנו שמים בסוגריים וזאת משום ש..
הצעה למבוא:
החינוך הוא הדרך העיקרית לפיתוחם של אדם וחברה. הוא איננו מטרה, אלא אמצעי חיוני להשפעה מעמיקה וארוכת טווח על ערכיהם של הצעירים ועל אישיותם.
"עתידה של מדינת ישראל", אמר בן-גוריון, "תלוי בכוחה ובצדקתה". כוחה איננו רק סך כלי הנשק שבידה...
קרא עוד >>
אריה ברנע
הישגי תיכון באר-טוביה, תשס"ו-תשע"ו(2005-2016)
בית ספרנו נוסד לפני 57 שנים ועבר תהליך חברתי וחינוכי מרתק. אנו מעריכים את הישגיהם של צוותי החינוך והמינהל לדורותיהם ומודים להם על תרומתם לתלמידים, לקהילה ולמדינה.
ב-11 השנים האחרונות הנחנו נדבך משמעותי במסגרת העבודה החינוכית. הרי הישגינו העיקריים:...
קרא עוד >>
מדיניות החינוך בתפיסתו של דוד בן-גוריון
מאי, 2016
עבודת גמר זו נושאת את השם "מדיניות החינוך בתפיסתו של דוד בן-גוריון". היא עוסקת בזהותו הציבורית ותרומתו של דוד בן-גוריון מזווית-ראייה חינוכית בשני מובנים: האחד – התנהגותו המנהיגותית שבמסגרת חקירתה אנו מתמקדים בשאלה, באיזו מידה ניתן לראותו כמנהיג חינוכי...
אריה ברנע
לעיתון המועצה
19 ספטמבר 2017
תעודת זהות: קריית החינוך על שם בן-גוריון בעמק חפר נוסדה ב-1952 ביוזמת המועצה המקומית. המנהל הראשון היה פרץ לייזר שעל שמו נקרא בית-פרץ אשר מול בניין המועצה. בית-הספר קולט תלמידים ממושבים רבים ומהמועצה המקומית אליכין, ומונה כיום למעלה מ-1700 תלמידים. זהו המוסד הגדול ביותר בעמק...
קרא עוד >>
אריה ברנע
אין זהות יהודית בלי החגים
"הארץ", 19.04.2017
החתום מעלה, יהודי לא־דתי, רוצה בכך שהעם היהודי יוסיף להתקיים לא רק פיזית, אלא גם תרבותית. ייתכן שרוגל אלפר ("למה אני מסרב להגיד חג שמח", "הארץ", 16.4) איננו רוצה בקיום מהסוג השני, ולפחות איננו רוצה להשתייך לעם הזה. בכל מקרה, אין בנמצא זהות יהודית שאיננה כוללת את ראש השנה ואת חג הפסח, אין זהות יהודית שהתנ"ך וחגיו אינם עומדים בבסיסה.
קרא עוד >>
אריה ברנע
שמיים, ארץ וחינוך
בחינוך אין מדרגה גבוהה מדי: לא רק הכיתה וציוניה צריכים להעסיק אותנו, אלא גם בית-הספר כמערכת, הקהילה הקרובה והמדינה, העם והחברה האנושית כולה. אפילו ליכולת להגיע לכוכבים אחרים יש משמעות חינוכית: בתחומי המצוינות והגשמת החלומות האישיים, ובתחום הערכי של שימוש במדע לטובת האדם...
קרא עוד >>
אריה ברנע
